Fruit sour

Berliner weisse

5.7%

En Santi i en Kenneth s'estrenen com a nous productors del Club amb el que millor saben fer, les berliner weisse. Aquest és un estil ideal per l'estiu, refrescant, sabròs i lleugerament àcid. Tradicionalment les berliner es fermentaven durant un o dos dies amb bacteries làctiques, com si fos un iogurt, per després acabar amb una fermentació clàssica amb llevat. Defugint aquest sistema, la berliner del Club, ha fet la fermentació làctica feta amb el llevat lachancea thermotolerans que aporta una acidesa més lleugera i orgànica i un caràcter més cerveser a les berliners.

Les berliner tradicionals es servien amb un raig de granadina o pipermint per donar-lis color i sabor a fruita. Ja fa molts anys però que les cerveseries que fan berliners acostumen a abocar algun tipus de fruita al final de la fermentació per aconseguir un aprot més natural i potent. En el nostre cas, un most d'ordi, blat i civada s'ha combinat amb l'aportació generosa de polpa de fruita de mores, gerds i grosella negra, on l'acidesa de la fruita i de la fermentació substitueixen a l'amargor del llúpol que esdevé innecessari. El resultat és una cervesa d'un vermell profund, de glop llarg, textura cremosa i un gust molt intens de fruites del bosc. Ideal com aperitiu o copa de nits.

ABV

5.7%